Nedanstående villkor gäller samtliga beställningar som görs av kunden (hädanefter även kallad "du") hos på rotner.se ett varumärke av Rentor AB (organisationsnummer 556923-8651), nedan kallat "Rotner", "vi" eller "oss", på Rotners webbplatser, via e-post, telefon eller andra kontaktvägar (gemensamt benämnda "webbplatsen").
De priser som visas på webbplatsen anges exklusive moms. Priserna summeras alltid inklusive moms och eventuella övriga avgifter före genomfört köp.
Svenskregistrerade företag, kommuner och statliga myndigheter betalar via Klarna vid beställning. Betalningsalternativen presenteras i kassan, bland annat erbjuds faktura 30 dagar och kortbetalning.
Kortbetalning sker enligt rådande regler för internethandel i Sverige och EU. Vi använder Stripe certifierade betallösning. Alla transaktioner skickas krypterade via SSL (Secure Sockets Layer). Inga kortnummer sparas. För kontokortsbetalningar på nätet används den senaste säkerhetstekniken 3D-Secure, en standard framtagen av VISA och Mastercard för att på ett säkert sätt verifiera kunden vid köp på nätet.
Hos Rotner kan produkter beställas via webbplatsen, e-post eller kundservice på telefon 031-96 11 11.
Rotner lagerhåller de flesta produkter som visas på webbplatsen. Varor i lager skickas normalt inom det antal arbetsdagar som anges. Om leveranstiden avviker meddelas kunden via e-post, förutsatt att denne angivit en korrekt e-postadress. Vid försening har kunden rätt att häva köpet utan extra kostnad, förutsatt att beställningen avser produkter i ordinarie sortiment. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika produkter förbehåller vi oss rätten att dela upp leveransen.
Rotner använder DHL som huvudsaklig speditör för att hantera försändelser. Beroende på produktens utformning och mottagarens ort kan även andra fraktalternativ förekomma, exempelvis ombud, företagspaket och pallförsändelser. Fraktavgiften beror på produktens pris och egenskaper och anges före genomfört köp.
Om varan kommer bort eller är skadad vid mottagandet ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. Därefter kontaktar du oss via kontaktformuläret och uppger ditt ärendenummer från speditören.
Vi kan efter förfrågan skicka till andra länder än Sverige. Skicka din förfrågan till info@rentor.nu. Europeiska företag med giltigt momsregistreringsnummer behöver inte betala svensk moms. Vi kräver utan undantag förskottsbetalning eller kreditkort. Vi förbehåller oss rätten att neka försäljning till utlandet.
Outhämtade paket: För paket som inte hämtas ut av kunden inom angiven tid förbehåller vi oss rätten att debitera för fraktavgift, returfrakt till Rotner och administrationsavgift. Detta gäller även om Rotner har skickat produkten "fraktfritt".
Garanti: Rotner hjälper kunder med garantianspråk, under förutsättning att produkten är köpt hos oss. De flesta produkter har 1-2 års garanti från tillverkaren, ibland längre. Garantivillkor finns på respektive tillverkares webbplats, observera att villkor kan skilja mellan privatperson och företag. Vissa tillverkare erbjuder förlängd garanti vid registrering på deras webbplats. Produkten repareras i första hand, men vid hög reparationskostnad kan utbyte ske.
Fel som beror på olyckshändelse, vanvård, onormal användning eller bristande underhåll omfattas vanligen inte av garantin. Inte heller slitdelar som chuck, kol och tillbehör.
Reklamation vid företagsköp: Vid köp som företag gäller Köplagen med 2 års reklamationsrätt för fabrikationsfel. Köparen måste visa att felet beror på tillverkningen. Kontakta oss via kontaktformuläret vid reklamation, så hjälper vi till med ärendet. Uppge ordernummer, serienummer och felbeskrivning.